本棚の前が定位置

毎日何か読んでます。次どの本読もうかな〜という幸せな悩みの手助けができれば

学習中の意外な出会い

こんにちは。

添削サイトの有効期限が迫って
年末までに残り14枚チケットを
使わないといけない!
ということで、
自由英作文をやってます。
題材の中に「滝」があったので
書き出してみたのが
こんな感じでした。

----------

Why do waterfalls attract many people? I think that are three reasons. First, the power of flowing water heals people. I believe people feel as if massive amount of water wash away their exhausted mental. Second, the sound of waterfall sounds like it's cheering people up. The huge sound is like a pip talk. Last reason is interest in a question where does the falling water come from, and will it ever run out? That is a wonder of nature and nobody knows the answer. So, people want to reflect about it. For these reason, magnificent nature phenomenons has appealed in any day and age.

----------

英作文としての
出来はともかく、、

(頑張って書いたんですが、、)
これを書くために
色々検索していたら
大学時代の先輩がやってる
サイトを見つけたんです!

結構大規模で、有名そう。
メディアにもたくさん取り上げられてました。
この英作文書かなかったら
絶対に探さなかったであろうサイトで
意外な顔を見つけて、
思わず声が出てしまいました。

年末も近いことですし、
久しぶりに年賀のご挨拶でも
してみようかと思います。

英語に限らず、学習するって
自分では思いもよらない情報に
アクセスして幅が広がるよなーと
しみじみしました。